Wśród czerwonych cegieł Księżego Młyna, w cieniu drzew i zaciszu Kociego Szlaku znajduje się wyjątkowe miejsce – restauracja Fatamorgana.

Chwile grozy i smutku przeżyli restauracyjni goście, kiedy to dokładnie 3 kwietnia właściciele Fatamorgany napisali pożegnalny post informujący o zamknięciu lokalu. Kilka dni po smutnym pożegnaniu los ponownie się do nich uśmiechnął. Okazało się, że Fatamorgana ma tak wielką rzeszę fanów, że nie było mowy o tym, by restauracja upadła. To dzięki wszystkim zamówionym na wynos daniom, dzięki wsparciu i chęci niesienia pomocy zewsząd restauracja przetrwała! Jest i ma się ŚWIETNIE!

„Nie spodziewaliśmy się tak dużego odzewu i takiego wsparcia, dzięki któremu odzyskaliśmy wiarę w  to, że jeszcze warto zawalczyć. Przez ostatnie tygodnie wiele zmieniło się w naszym funkcjonowaniu i działaniu.  Nasza kuchnia ewoluowała z dnia na dzień, z fine diningu przeszliśmy początkowo na obiady domowe.  Zaczęliśmy wypiekać własne pieczywo i  robić do niego smarowidła. Przez 2 miesiące sami dostarczaliśmy nasze dania pod drzwi naszych gości. Obecnie chcąc dostosować się do sytuacji rozpoczęliśmy współpracę z pyszne.pl i myślimy o powiększeniu naszego zasięgu dostaw. Zrodziło się wiele pomysłów  na przyszłość, które już niebawem będziemy chcieli wdrażać w życie i realizować. Dziś możemy pochwalić się nową letnią kartą, która jest już bardziej rozbudowana niż w Fatamorganie sprzed epidemii. Mamy własne pieczywo, wspomniane wcześniej smarowidła, z nowości pojawiło się też parę drinków, których wcześniej w ogóle nie było w karcie…
Na stałe zagościły burgery, do których również wypiekamy własne bułki. Rozbudowaliśmy kartę o sałatki, mamy też więcej propozycji dań wege. Nie zabrakło też oczywiście dań w  stylu fine dining – mimo wszystko w większej części chcielibyśmy nadal zachować tę formę. Co dla nas ważne chcemy być kojarzeni z tym, że po prostu można u nas pysznie zjeść i długo wspominać wizytę. Od wtorku do piątku, dostępna jest oferta lunchowa, którą opcjonalnie poszerzyliśmy o deser. Znieśliśmy też ramy czasowe lunchy. Podsumowując, będziemy działać i walczyć dalej w nadziei, że sytuacja już wkrótce się zmieni na lepsze.

Jest to niesamowicie dobra wiadomość, wszystkim tym, którzy kochają podróże, również te kulinarne polecamy podróż przez smaki, gdzie szef kuchni, Bartłomiej Pagacz, na pięknych, kolorowych talerzach, komponuje prawdziwe dzieła sztuki i serwuje gościom coś więcej niż pyszne dania. Kolacja czy obiad w Fatamorganie to obietnica podróży przez smaki i aromaty z całego świata, których wspólnymi mianownikami są elegancja, finezja i polot.

Pięknie skomponowane potrawy pobudzają fantazję i rozpieszczają zmysły, a unoszące się w powietrzu, delikatne zapachy wyśmienitych potraw zachęcają do tego, by próbować kolejnych i kolejnych dań. Trudno się dziwić, skoro szef kuchni doświadczenie zdobywał między innymi na stażu we Francji. Czy można wyobrazić sobie lepszy start? 😉

W Fatamorganie wszystko smakuje inaczej – wykwintniej, ciekawiej, bardziej zaskakująco. Nawet potrawy, które, mogłoby się wydawać, były serwowane już na wszystkie sposoby, zyskują nowy wymiar. Jeśli burger to z pieczywem maślanym z własnego wypieku i szparagami. Jeśli rosół to z kluseczkami tymiankowymi. Jeśli beza to z aksamitnym kremem kakaowym i świeżymi truskawkami. Tego po prostu trzeba spróbować.

Obiady, kolacje, przyjęcia i lunche – nie tylko na miejscu

W Fatamorganie zjesz zarówno sycący obiad czy słodki deser, jak i wyśmienitą kolację. Możesz zorganizować przyjęcie weselne, komunię, urodziny lub inną uroczystość, a od czasu do czasu wziąć udział w Komentowanej Kolacji Degustacyjnej. Zamówisz tu też lunch z dowozem do pracy czy domu, a także własnego wypieku pieczywo oraz smarowidła do chleba – na słodko i na słono.

Przytulnie, kameralnie, z klasą

Fatamorgana to niewielka restauracja, której wystrój i sposób serwowania dań z jednej strony pozwalają poczuć się wyjątkowo, z drugiej natomiast – swobodnie i bez skrępowania. Możesz wpaść tu na kawę i deser zaraz po spacerze w Parku Źródliska, zatrzymać się na obiad podczas wycieczki rowerowej czy wybrać się na elegancką kolację.  Przyjdź (lub zamów), skosztuj i rozkoszuj się smakiem.

Doznania, jakie czekają tu na Ciebie to nie złudzenie – są jak najbardziej realne, a jedyne, co może wydawać się iluzją po przekroczeniu progu restauracji, to świat, który został na zewnątrz.