C

Czy dźwięk może wpływać na nasze doznania smakowe? Sprawdź, kiedy jedzenie smakuje lepiej!

Jedzenie to złożone doznanie angażujące wszystkie zmysły. To, jak je odbieramy, uzależnione jest nie tylko od samego dania i składników, z których zostało przygotowane, ale także od elementów takich jak sposób podania, miejsce, w którym jemy, dobre towarzystwo, oświetlenie, a także otaczające nas dźwięki. Jak to, co słyszymy, wpływa na nasz smak? W trakcie trwającej edycji Restaurant Week hasłem #FoodSoundsGood zachęcamy do zwrócenia uwagi na wpływ dźwięków na to, jak odbieramy jedzenie. Rezerwacje trwają na https://RestaurantWeek.pl/.

Wiosenna edycja Restaurant Week potrwa do 10 kwietnia. Specjalnie na Festiwal restauracje przygotowały unikalne menu #SpozaKarty. W cenie 59 zł na wszystkich Gości czeka 3-daniowe menu oraz – do wyboru – festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic lub mocktail Kinley Yuzu. Co więcej – na https://RestaurantWeek.pl na każdego Gościa czeka kod rabatowy 15 zł w oknie płatności na końcu rezerwacji (kod przeznaczony tylko do płatności Visa).Co proponują debiutanci z Łodzi? Sprawdźcie!

Dźwięk a smak

Dźwięki wpływają nie tylko na smak, ale także na to, jak odbieramy teksturę jedzenia. Każdy wie, jak brzmi ugryzienie świeżego jabłka. Uogólniając, chrupiące produkty spożywcze (świeże warzywa, owoce czy chipsy) wytwarzają dźwięki o wysokiej częstotliwości, gdy je gryziemy (powyżej 5 kHz), podczas gdy kruche produkty spożywcze (takie jak orzeszki ziemne) wydają dźwięki w znacznie niższym zakresie (1-2 kHz). Manipulowanie dźwiękiem – na przykład używanie słuchawek z wygłuszaniem dźwięków tła – może zmienić nasze postrzeganie chrupkości i kruchości jedzenia. Badania nad dźwiękami jabłek i chipsów wykazały, że badani oceniali te produkty jako mniej chrupiące i bardziej miękkie, jeśli zmniejszono głośność i ton odgłosów gryzienia.

Dźwięk a zadowolenie z dania

Badania dowodzą, że lubimy jedzenie, które „wydaje dźwięki” – to, jak brzmi nasze jedzenie, kiedy je spożywamy (np. chrupanie), wpływa na to, jak myślimy, że smakuje. Dźwięk jest wskaźnikiem tekstury, który może sygnalizować jakość i świeżość produktu. Charles Spence, profesor psychologii eksperymentalnej na Uniwersytecie Oksfordzkim, nazywa dźwięk „zapomnianym poczuciem smaku”. To niejedyny wpływ dźwięku na percepcję jedzenia. Dźwięki tworzą atmosferę i wpływają na nasz nastrój – łagodna, melodyjna muzyka w tle wprowadza nas w stan odprężenia, a jednocześnie sprawia, że jedzenie będzie sprawiało nam większą przyjemność. Dźwięki mogą zmieniać nasze zachowania wobec jedzenia – sprawić, że zjemy więcej przy określonej muzyce, a także zmniejszyć apetyt, jeśli muzyka jest odpowiednia.

Sprawdź, gdzie #FoodSoundsGood

69 zł (dodatkowy rabat 15 zł czeka na Gości na końcu rezerwacji) – tylko tyle festiwalowi Goście zapłacą za trzydaniowe, autorskie menu spoza karty składające się z przystawki, dania głównego i deseru. Dodatkowo w ramach zamówienia każdy pełnoletni Gość Festiwalu otrzyma w prezencie festiwalowy cocktail Martini Fiero & Kinley Tonic Water lub mocktail Martini Vibrante. Co więcej – dzięki Klarna po raz kolejny można zapłacić za rezerwację po 30 dniach – dzięki temu Goście będą mogli odkryć więcej Restauracji w trakcie Festiwalu. Restaurant Week odbywa się w największych regionach Polski: Warszawie, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Krakowie, na Śląsku, we Wrocławiu, w Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Białymstoku, na Warmii i Mazurach, a także w Radomiu. W ramach Festiwalu odwiedzić można niemal 400 Restauracji – wśród nich Hampton by Hilton Łódź City Center, NITKA Pasta – Wine & Chill, Ryby & Owce czy Ramen Shop (Teofilów). Miejsca można już rezerwować na stronie Festiwalu https://RestaurantWeek.pl/. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w Restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut.

#FoodSoundsGood także w na wynos! Miłość do pysznego jedzenia oraz ekologii połączyła Restaurant Week z Foodsi – tegorocznym Partnerem Merytorycznym Festiwalu. W ramach akcji #pakujeniemarnuje Goście Festiwalu zachęcani są, aby poprosić o zapakowanie niedojedzonego dania na wynos. Dzięki oswajaniu Gości z tą praktyką marnowanie jedzenia zmniejsza się jeszcze bardziej, a Goście mogą cieszyć się dłużej pysznymi smakami.

Rezerwacje: https://RestaurantWeek.pl

Termin Festiwalu: 22 marca – 30 kwietnia 2023

Kategorie:Wydarzenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *